Interdisciplinært studentersamarbejde
Pædagogiske beslutninger

Interdisciplinært studentersamarbejde
Pædagogiske beslutninger

Studenter aktiviteter

Pædagogiske beslutninger
At skabe interdisciplinære læringsmuligheder involverer forskellige pædagogiske overvejelser. Disse inkluderer at udvælge hensigtsmæssige læringsmål, at designe effektive læringsaktiviteter og afgøre passende formater for vurdering, som alle skal være tilpasset i henhold til det konstruktive tilpasningskoncept/the constructive alignment concept. Tilpasning af læringsaktiviteter og vurderinger til de tilsigtede læringsmål hjælper med at sikre et kursusdesign, som støtter de studerende i at udvikle de evner og kompetencer, der er i fokus.
At tilpasse sig konstruktivt indenfor interdisciplinær læring kan være udfordrende. Dette udspringer fra de forskellige kvaliteter og kompetencer, der er involveret i interdisciplinært arbejde. Læringsmål og aktiviteter skal være tilpasset til at kunne rumme studerende med forskellige baggrunde. Studerende kan derfor være nødt til at påtage sig forskellige roller og deltage i specifikke aktiviteter på baggrund af deres discipliner, mens man sikrer, at disse aktiviteter bidrager til en sammenhængende læringsoplevelse. I sidste ende kan de studerendes opfattelse af læringsudbyttet afhænge af deres uddannelsesmæssige baggrund.